The digital game at the time of covid: strategy to support distance learning

Keywords: game, Digital Game-based learning, learning, covid, pandemic

Abstract

The covid19 pandemic determined a dramatic change on a global scale also in the educational and didactic scope: suddenly, we went from teaching and learning in person to online classes. Such situation greatly affected the didactic methods: teachers were forced to adopt new strategies in order to communicate, interact and raise the students' motivation and involvement. They had to reinvent themselves and change their teaching methods, stimulating students' creativity so they could improve their learning results. This article aims to highlight the reasons behind many teachers' choice to pursue learning through digital games.

Author Biography

Federica Lizzi, Università degli studi dell’Aquila, Italy

È laureata in Pedagogia, Scienze dell’educazione e in Psicologia applicata; è specializzata per l’insegnamento agli alunni con disabilità. È docente di scuola primaria, ambito logico scientifico tecnologico, ha esperienza pluriennale di formatrice dei docenti sulle tematiche relative al coding, alla robotica educativa, alla valutazione e alla certificazione delle competenze. Ha pubblicato libri sulla certificazione delle competenze, sui compiti di realtà e sul coding. Attualmente ha un incarico come tutor organizzatore e come docente a contratto presso l'Università degli Studi dell'Aquila, corso di laurea in Scienze della Formazione Primaria.

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Published
2022-12-23
How to Cite
Lizzi, F. (2022). The digital game at the time of covid: strategy to support distance learning. Opción, 38, 262-274. https://doi.org/10.5281/zenodo.7527601